Haypál Orsolya E.V.

 

Adószám: 76276981-1-33

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Instagram Social Icon

Kapcsolat:

Székhely: 2040 Budaörs, Akácfa köz 7. Hungary

©2018 by assista.hu Minden jog fenntartva

Tartalommarketing: kiszervezzük?

April 20, 2018

Napjaink egyik leggyorsabban terjedő trendje a távoli munkavégzés. A mai technológiai lehetőségek ismeretében tulajdonképpen az a meglepő, hogy még mindig mennyi cég ragaszkodik a saját irodában saját alkalmazottakkal dolgoztatás költséges gyakorlatához. A digitális piaci munkalehetőségeknél pedig szinte adja magát, hogy a tartalomgyártást kiszervezd ahelyett, hogy - cégmérettől függően - saját magad küzdesz meg a feladattal, vagy alkalmazottal végezteted a munkát. Egy szövegírásra szakosodott virtuális asszisztens pont erre való.

 Nem árt viszont tudni, hogy milyen szempontokra kell figyelned, ha mást bízol meg azzal, hogy a vállalkozásod digitális felületeit tartalommal töltse meg.  Elég csak arra gondolni, hogy milyen körültekintéssel kell kezelni például a blogodra kerülő tartalmakat, minden adatnak, számnak meg kell felelnie a valóságnak, és annak a képnek, amit magadról szeretnél közvetíteni.

 

Hol vagytok, ifjú tehetségek?

Külföldön elképesztően sokan ajánlják szolgálataikat a különböző szakmai felületeken, nehéz kiválasztani azt a megfelelő szakembert, akire bátran rá lehet bízni vizuális vagy szöveges tartalmak készítését.  Itthon azért még nem tartunk itt, egyelőre nem létezik olyan nagy forgalmú, ismert felület, ahol találkozna a kereslet és a kínálat, bár azért feltörekvőben van már néhány fejlődő "piactér".  Ha ilyen felületről választasz, tekints bele a szimpatikus jelöltek portfóliójába, abból már sok minden kiderül. Ezzel elég hatékonyan szűkíteni tudod a potenciális kreatív szakemberek körét. Természetesen nem lebecsülendő az ajánlás alapú együttműködés sem, hiszen szívesebben dolgozik együtt az ember olyannal, akivel már másnak is van tapasztalata, és melegen ajánlja.

 

Adj egyértelmű instrukciókat

Akinek már dolgoztatott külső szakemberrel, egytől-egyik egyetért abban, hogy a közös munka során a legtöbb probléma a megfelelő kommunikáció hiányából adódott. Vagyis megbízóként először saját magadnak kell tisztában lenni azzal, hogy pontosan miben van szükséged segítségre.

A célok kijelölése után a legfontosabb lépés a kommunikáció csatornáinak és rendszerének tisztázása: ha távoli országba szerveznéd ki a munkát, gondot jelenthet pl. az időzónaeltérés, vagy a kulturális különbségek (ez Magyarországon egyelőre nem jellemző). Előre meg kell egyezni, milyen esetekben van szükség a visszacsatolásra, és hogyan történjen ez.

Legyen minden instrukciód világos és érthető: Arról, hogy mindkét fél ugyanarra gondol-e az adott feladat elvégzésével kapcsolatban, nem csak az együttműködés kezdetén, hanem a projekt közben is újra meg újra meg kell győződni.

 

Határozd meg a minőségi követelményeket

Amennyiben a tartalommarketinget tartósan ki akarod szervezni, fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd, hogy a munka megfelel-e a céges követelményeknek. Gyakran előfordul, hogy az együttműködés kezdetén még minden jól megy, aztán idővel elkezd romlani a munka minősége.

Ennek egyik oka lehet, hogy a megbízott kollégának nem te vagy az egyetlen ügyfele, az ilyen jellegű munkát végző szabadúszó kreatív szakemberek egyszerre több ügyfélnek is dolgoznak. Nem mintha ez elfogadható kifogás lenne, ha minőségi probléma merül fel, ez csupán egy magyarázat, de eggyel több indok arra, hogy a saját szabványaink pontos kidolgozásával még inkább biztosítsuk a megfelelő tartalmak megjelenését. Ha meg kiderül, hogy sehogy nem értjük meg egymást, akkor természetesen ideje váltani. 

 

Ismertesd meg a branddel

Ha külső munkaerőt vonsz be a céges folyamatokba, nagy hangsúlyt kell fektetned arra, hogy a tartalom előállításával megbízott közreműködő (tehát például a virtuális asszisztens) teljes mélységében megismerhesse a márkához kapcsolódó szellemiséget: hasonlóan be kell tanítani őt is, mint amikor új kollégát veszel fel.  Ha a távoli munkaerő mégoly eredeti és kiváló minőségű szöveget is ír, de az üzenetet, amit a márka közvetít a vevő felé, nem érti és nem érzi, akkor az a tartalom súlytalan és hatástalan lesz.

Fontos, hogy az, aki nem a céges kultúra része, szintén megismerhesse azokat az értékeket, amelyek mentén a vállalat működik, ezért minél több információval látod el, annál inkább magáénak fogja érezni a márkát, és ez a hozzáállásbeli különbség sokat tesz hozzá a végeredményhez, hiszen így olyan tartalmat állíthat elő, amely organikusan belesimul majd a cégtörténetbe.

Mint minden projektnél, itt is határidőre dolgozunk, és annak közeledtével mindenki kapkodni kezd, de a megjelenés előtt mindenképp győződj meg róla, hogy a munka megfelel az elvárásaidnak, mert bár egy ilyen jellegű tevékenység kiszervezése nagyon megéri a cégnek, ha jól csinálják, de nagy károkat is okozhat a márka hírnevének, ha nem a megfelelő embert találtuk meg a munkára.

 

Kiszerveznéd a céges blog írását, Facebook-posztolást, cikkek kellenek a honlapodra, németről vagy angolról  kell lefordítani a céges dokumentumokat? Dolgozzunk együtt, vedd fel velem a kapcsolatot!

 

A bejegyzés az eredetileg a Socialdaily.com oldalon megjelent fordításomnak az átdolgozott változata.

Forrás: Relevance

 

 

 

Please reload

Our Recent Posts

Bemutatkozom: az Irodamanager kérdez, az Assista válaszol

June 27, 2018

Oly távol vagy tőlem, és mégis közel - a munka helye

June 13, 2018

Újrahasznosítás tartalomgyártó módra

June 1, 2018

1/1
Please reload

Tags

Please reload