Haypál Orsolya E.V.

 

Adószám: 76276981-1-33

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Instagram Social Icon

Kapcsolat:

Székhely: 2040 Budaörs, Akácfa köz 7. Hungary

©2018 by assista.hu Minden jog fenntartva

Hootsuite, a social media manager: hasznos vagy felesleges?

April 27, 2018

Hootsuite vagy nem Hootsuite? Ez itt a kérdés. Mondhatnám, hogy ezen minden egyes alkalommal elgondolkodom, amikor a megbízóim közösségi média felületeit kell feltöltenem a következő hónapra releváns tartalommal, de nem lenne igaz. Huhogjunk, de hogyan, és kinek éri meg?

Több közösségi média-kezelő felület (Buffer, Sprout Social, Sendible kipróbálása után egyértelműen állíthatom, hogy számomra a Hootsuite volt a legjobban használható. A Hootsuite egy olyan alkalmazás, amelynek segítségével beidőzíthetjük a közösségi médiába szánt tartalmaink megjelenését, mindezt egyszerre több social felületen (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinekdIn), akár a több közreműködővel összehangoltan. Időt spórol, segít az események megtervezésében, vizuálisan is jól áttekinthetővé teszi a posztokat, és számos más szervezésbeli segédalkalmazással is rendelkezik. Egyszóval nagyszerű eszköz, de van egy kis gondunk vele, és ez még csak nem is az ára.

 

A Hootsuite a barátod

Bizony az, abban az értelemben, hogy jót akar nekem és segít, ha szükségem van rá. Jól használható egyénileg is különböző projektek egyidejű menedzselésére, de csapatmunkánál is hasznos. De nézzük a dilemmát.

A közösségi média marketing Szent Grálja a hitelesség. Ahhoz, hogy megfelelően kommunikáljunk és létrehozzunk egy működő kapcsolatot a közönségünkkel, igazinak, átláthatónak és őszintének kell lennünk. Nem szabad logók mögé bújnunk, meg kell mutatnunk az emberi oldalunkat. A hitelesség azt jelenti, hogy a pillanatban élünk, spontán módon cselekszünk és benne vagyunk a sodrásban. Állandó viszonyulást jelent a változó körülményekhez, és ez egyben azt is feltételezi, hogy nem vagyunk túlszervezettek és túl tudatosak.

Mit is akarok ezzel mondani? Lényegében azt, hogy a Hootsuite egy robot, amiről nem az ugrik be elsőre, hogy milyen spontán és hiteles. Márpedig a jó közösségi média stratégia alapvető feltétele az emberi tényező megléte. Egy ilyen stratégia lehetővé teszi, hogy a márkához érzelmeket kössünk, és meglássuk az értékeit, illetve a munkatársak személyiségét is is megismerhessük. 

A kérdés tehát az, hogy megőrizhetjük-e a hitelességünket, ha egy robotra bízzuk a közönségünkkel (akik, nem meglepő módon, emberek) történő kommunikációt?

Mire jó a Hootsuite?

Az ütemező alkalmazások nyújtotta megbízhatóság verhetetlen érv a Hootsuite mellett. Ha azt állítod be, hogy hétvégén posztoljon, akkor a hétvégén fog posztolni. Amíg te napozol az olasz tengerparton, a robot végzi a dolgát helyetted az ütemezésnek megfelelően.

A közösségi médiára posztolásra sokszor nehéz időt szakítani, főleg a kisvállalkozásoknak, akinek nincs dedikált embere erre a feladatra. Még nehezebb azt fejben tartani, hogy mikor kell a bejegyzésnek kikerülnie, mert lehet, hogy egy csomó jó ötleted van, hogy mit írnál a #NemzetiPörköltNap alkalmából, de ha épp nem vagy gép előtt, lecsúsztál a dologról.

A Hootsuite arra jó, hogy a tervezett és fontos tartalmak biztosan kikerüljenek az adott médiafelületre, mégpedig megfelelő időpontban. Egyébként pedig még mindig jobb, ha ütemezetten posztolunk, mint ha egyáltalán nem posztolnánk.

Az alkalmazás továbbá digitális tervezőnaptárként is használható, segítségével jobban áttekinthető a tartalom-naptárunk, megmutatja az optimális posztolási időpontot és statisztikákat is megjelenít. Egyben láthatjuk az összes közösségi média profilunkat, egyszerűen rendet tart, időt spórol és segít a lényegre koncentrálni.

 

A tökéletes Social Media egyensúly nyomában

Hogyan teremtsük meg ezt az egyensúlyt? Talán kezdjük azzal, hogy az olyan alkalmazások, mint a Hootsuite többre képesek, mint hogy ütemezetten tudjunk posztolni a megfelelő felületekre. Meg kell értenünk, hogy mennyire fontos a közösségi média monitorozása a marketingstratégia szempontjából, de figyeljünk az egyensúlyra.

Ennek érdekében álljunk mindig több lábon: A Hootsuite pompás eszköze a “külvilág” szemmel tartásának, illetve a tervezett, ütemezett tartalom megjelentetésének. A serpenyő másik tányérjába pedig kerüljön a felszabadult, mindenre változásra moccanó, spontán kreativitás.

Érthető, hogy meg akarjuk könnyíteni a dolgunkat azzal, hogy egyetlen közösségi média manager csatornát használunk, de célravezetőbb, ha az aktivitásunk 40%-a spontán és felszabadultan áramló, mert ez teszi hozzá azt a titkos összetevőt, amiből a hitelesség építkezik.

Az eredmény csodás és könnyed, transzparens és autentikus kommunikáció lesz. Eddig nem érzékelt inspirációkat nyújt a környezetünk, felfedezzük a lehetőséget egy hirtelen ötlettől vezérelt irodai csoportképben, vagy egy gondolatébresztő cikkre bukkanunk az ebédszünetben a mobilunkat nyomogatva. Pontosan ez az a tulajdonság, ami kiemel a tömegből, amitől jobb lesz a kommunikációnk, emberibb a márkaarculatunk, igazibb a megjelenésünk: ez teszi a márkát egyedivé, jól megkülönböztethetővé.

Akkor hasznos-e végül is a Hootsuite alkalmazása? A válasz az, hogy igen, ha 5-nél több profilt kezelsz, és nem kizárólag erre támaszkodsz. Hagyd meg a teret és az időt arra, hogy real time tartalmak is szülessenek, mert mint általában, erre az esetre is alkalmazható az arany középút elve.

 

Fentiekből talán kiderült, hogy én is használom a Hootsuite-ot, ugyanis több social profilt kezelek, és az átláthatóság, a tervezhetőség, a posztoláshoz nyújtott kisebb-nagyobb segédletek, és hogy egyben látok mindent, nagyban megkönnyítik a dolgomat. A legkisebb csomagra fizettem elő, ami 19 USD havonta, ha egy évet előre kifizetek, ezért 10 profilt kezelhetek egyszerre, és korlátlan számú bejegyzést ütemezhetek be. Ezt a változatot 30 napig lehet ingyenesen tesztelni, de én valami kósza akció miatt 60 napig használtam ingyen, és beleszerettem. Az ingyenes változatban 3 profilt vehetsz fel, 20 bejegyzést ütemezhetsz, és hiányzik is néhány apró fícsör, amit megszoktam a fizetősben,  de 3 profilhoz felesleges ilyen ütemezős alkalmazást igénybe venni, azt az adott social felületen is kényelmes kezelni. A többi applikációt már le is töröltem a mobilomról, egyelőre úgy néz ki, a Hootsuite a befutó!

 

Kiszerveznéd a céges blog írását, Facebook-posztolást, cikkek kellenek a honlapodra, németről vagy angolról  kell lefordítani a céges dokumentumokat? Dolgozzunk együtt, vedd fel velem a kapcsolatot!

 

A bejegyzés az eredetileg a Socialdaily.com oldalon megjelent fordításomnak az átdolgozott változata.

Forrás: Social Media Today

 

 

 

Please reload

Our Recent Posts

Bemutatkozom: az Irodamanager kérdez, az Assista válaszol

June 27, 2018

Oly távol vagy tőlem, és mégis közel - a munka helye

June 13, 2018

Újrahasznosítás tartalomgyártó módra

June 1, 2018

1/1
Please reload

Tags

Please reload