Haypál Orsolya E.V.

 

Adószám: 76276981-1-33

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Instagram Social Icon

Kapcsolat:

Székhely: 2040 Budaörs, Akácfa köz 7. Hungary

©2018 by assista.hu Minden jog fenntartva

Hogyan ne untassuk halálra az olvasóinkat? Adunk 20 tippet (infografika)

May 18, 2018

Menekülnek az olvasók a blogodról? Nem tudod, mire figyelj, hogy érdekes tartalmat írj? A MyTasker összeállított egy 20-as listát, mit kell szem előtt tartanod, ha nem akarod, hogy elkattintsanak a bejegyzésedről az olvasók.

 

Nézzük a tanácsokat:

  1. Első számú szabály: Legyen egyszerre csak egy koncepció, egy ötlet, egy CTA. Ne beszéld tele az olvasók fejét. Minden cikk csak egy világmegváltó gondolatot tartalmazzon. Minden történet, érv, példa ezt az ötletet támogassa.

  2. Erős kezdés: Minden lead  célja az olvasó érdeklődésének felkeltése és megtartása legyen, a cél az, hogy továbbolvassanak.

  3. A kevesebb több: Használj rövid szavakat, mondatokat, bekezdéseket. Ezek legyenek könnyen olvashatóak, befogadhatóak, emészthetőek. Legyen több bekezdés, sortörés, pontokba szedett mondanivaló.

  4. Legyen érthető, amit írsz: ne használj szakzsargont, tudományos terminológiát, a hosszú szavak helyett keress rövidebb megfelelőt. Ne untasd az olvasóidat bonyolult mondatokkal, fogalmazd meg egyszerűen az üzenetedet.

  5. Ne legyél személytelen: legyen emberi oldala a szövegnek, úgy írj, hogy az olvasó azt érezze, te is olyan vagy, mint ők, érted, mi foglalkoztatja őket. Az olvasónak megoldás kell, nem egy diplomatikus eszmefuttatás.

  6. Ne legyél kiszámítható: Ne becsüld le az olvasók intelligenciáját. Gondolj bele, hogy milliónyi hasonló bejegyzés közül választhatnak, ami megjelenik a neten, ne rontsd az esélyeidet azzal, hogy túl egyértelmű üzenetet akarsz átadni.

  7. Fogd vissza a terjengősséget: kerüld a felesleges határozókat és jelzőket, és az elvont fogalmakat. Ne legyen a tartalmad szükségtelenül komplex. Próbáld egyszerűen átadni a mondanivalókat.

  8. Ne legyél porszívóügynök: Ne menj az olvasók agyára, ne rohand le őket az eladni kívánt termékkel. Koncentrálj a termékelőnyökre, ne sorolj fel használhatatlan tényeket. Ismereteket, tudást adj át a termékhez kapcsolódóan.

  9. Próbálj hatni minden érzékre: Az emberek elfelejtik, mit mondtál, mit tettél, csak arra fognak emlékezni, hogy ők hogy érezték magukat attól, amit olvastak. Jöjjön át, hogy szenvedélyesen képviseled a szóban forgó ügyet, de használj visszafogott kifejezéseket.

  10. Legyen benned élet: Az energikusság ragályos, ne ringasd álomba az olvasóidat unalmas fogalmazásmóddal. Fogalmazz dinamikusan, legyen a szövegben ritmus. A pozitív energia átjön a monitoron...

  11. Legyél játékos: Ne vedd magad túl komolyan, a humor jó sales eszköz. Találd meg a saját kreatív stílusodat. Próbáld több oldalról is megközelíteni ugyanazt a témát. Légy szerény, a cél az, hogy jól érezze magát az olvasó attól, amit írsz.

  12. Figyelj az elütésekre, használj jól olvasható betűtípust, és bánj bőkezűen a white space-szel. A betűszín legyen egyértelműen elkülöníthető a háttérszíntől.

  13. Egy kép többet mond ezer szónál: Az emberi agy sokkal könnyebben fogadja be a képet, mint az írott szöveget. Építsd be a szövegbe multimédiás elemeket, képeket, videókat, kimutatásokat, infografikát. Ne feledd, vizuális korban élünk!

  14. Legyen érdekes a sztorid: Hozz fel példákat a saját életedből, mindenki szereti a személyes elemeket egy történetben. Ettől még érdekesebbé válsz az olvasók szemében. A közönségednek az lesz a benyomása, hogy ismer, és innen már csak egy lépés egy közelebbi kötődés kiépítése (ami aztán eladja a terméket).

  15. Hagyd meg azt a néhány részletet a képzeletnek: Minden olvasó külön egyéniség, másképp színezi ki magának a történetet. Te csak közölj tényeket, kerüld a kinyilatkoztatásokat, a konklúziót pedig hagyd az olvasóra.

  16. Ne szakmázd túl: Fogalmazz úgy, hogy az olvasó azt érezze, hogy valóban úgy gondolod, ahogy írod, ez jó benyomást tesz. Hitelesnek kell lennie a mondanivalódnak, a közönség érezze, hogy értesz hozzá, de értesz az ő nyelvükön is.

  17. Az ajándék mindenkinek jólesik: Az olvasó szereti úgy érezni, hogy fontos neked, és ezt a legkönnyebb úgy kimutatni, hogy adsz neki valami értékeset. Mondjuk egy ingyenesen letölthető e-bookot vagy egy oktatóvideót.

  18. Higgy magadban: Az önmagadban kételkedés egyenlő a szakmai öngyilkossággal. Ne használd a „szerintem” frázist. Te vagy a szakember, te mondod meg, hogy kell csinálni. Ne hagyj kétséget afelől, hogy érted a dolgodat.

  19. Lektoráld a kész tartalmat: Szerkessz a szövegbe több bekezdést, rövidítsd le azokat, nézd meg, nem túl hosszúak-e a mondataid, tegyél bele figyelemfelkeltő szavakat. Néhány ilyen egyszerű dologgal érdekesebbé teheted a szöveget.

  20. Kreálj élvezhető tartalmat: Az elsődleges cél, hogy az olvasó élvezze, amit olvas. Tudniuk kell, miről szólt a szöveg, és hogy mit akartunk elérni vele. Tedd könnyen és örömmel befogadhatóvá számukra a mondanivalódat!

 

Kiszerveznéd a céges blog írását, Facebook-posztolást, cikkek kellenek a honlapodra, németről vagy angolról  kell lefordítani a céges dokumentumokat? Dolgozzunk együtt, vedd fel velem a kapcsolatot!

 

A bejegyzés az eredetileg a Socialdaily.com oldalon megjelent fordításomnak az átdolgozott változata.

 

Forrás: Social Media Today

 

 

 

 

Please reload

Our Recent Posts

Bemutatkozom: az Irodamanager kérdez, az Assista válaszol

June 27, 2018

Oly távol vagy tőlem, és mégis közel - a munka helye

June 13, 2018

Újrahasznosítás tartalomgyártó módra

June 1, 2018

1/1
Please reload

Tags

Please reload